Nový článek
Nový článek
Kategorie

Fungování služeb v České republice - vážně to musí být katastrofa?

Proč jsou lidé na přepážkách protivní, neochotní a celkově arogantní? Jak je vůbec možné, aby místo přání hezkého dne bylo odpovědí u poklady čau?

Musím říct, že ve srovnání s ostatními státy Evropské unie, jsme na tom, co by Česká republika hodně bídně. Ve Francii jsem asi před třemi lety kupoval bagety, šunky a podobné zboží, jedna z baget se mi rozlomila. Nevěnoval jsem tomu žádnou pozornost, avšak doplňovač zboží si toho všiml, a jakou reakci byste očekávali? Tu jsem nečekal ani já, nabídl se mi, že mi donese novou bagetu, jen ať chvíli počkám. Chvíli jsem na něj překvapeně koukal, na nic takového nejsem, bohužel, z našeho státu zvyklí. Zdvořile jsem jej odmítl, bagetu jsem se chystal ihned sníst...

U nás nic takového nečekejte, co je ovšem smutnější, u nás nečekejte ani to, že bageta bude skutečně čerstvá. A zapomeňte na to, že by se někdo nabídl udělat pro vás víc, než musí. Mnohdy totiž nechtějí lidé udělat ani to, kvůli čemu jsou v práci. To je trochu smutné, inu... 

V obchodních střediscích chvíli zůstaneme, konkrétně u expresních pokladen. Často vídávám, jak u pokladen určených pro pět položek platí lidé, i s trojnásobně větším nákupem. Takovíto lidé si neuvědomují, že zdržují celou expresní pokladnu, ale také si neuvědomují fakt, že lidé spěchají na autobusy, vlaky, do nemocnic... Ach, to je uspěchaná doba... Až oni budou potřebovat stihnout vlak či autobus, a někdo takový je zdrží, třeba se zamyslí a řeknou si, "Kruci, já příště půjdu na normální pokladnu."

Zamrzela mě, nebo spíše zarazila reakce vedoucí v nejmenovaném supermarketu, která mi odpověděla, že pokladní přece nemůže hlídat, kolik položek markuje. To mi přišlo úsměvné, že by někdo, kdo musí počítat peníze, neuměl napočítat do pěti. To abychom si vážně začali kontrolovat vrácené mince a bankovky ještě bedlivěji, jestli nám třeba nevracejí staré tolary, neboť mi někdy připadá, že do České republiky v tomto směru jednadvacáté století ještě nedorazilo.

Všude kolem je strašlivá arogance lidí v jakýchkoli službách. Ať už si kupuji lístek na vlak, párek v rohlíku nebo třeba televizi. Spousta těch lidí si ale neuvědomuje, že kdyby nebylo nás, zákazníků, oni by to pracovní místo neměli. A dokud si toto lidé neuvědomí, a budou dále chodit do nudné práce, kde si odsedí duchem nepřítomni svých osm hodin a hurá domů, nic se nezmění. A na Tobě je, můj drahý čtenáři, se zamyslet, zda to jde změnit, a zda ses třeba v mém článku našel.

jakubzich@post.cz

 

Zpět nahoru